Ce alimente trebuie neaparat sa consume o gravida, primavara?

Orice gravida ar trebui sa stie si sa tina cont de faptul ca alimentatia pe timpul sarcinii este extrem de importanta  pentru dezvoltarea corecta a bebelusului. Din pacate, studiile recente au scos la iveala faptul ca doar una din patru femei insarcinate tin cont de alimentatia zilnica si de nutrientii necesari pentru sustinerea organismului si dezvoltarea fatului.

Acum ca a venit mult asteptata primavara, mai ales femeile gravide trebuie sa profite de recompensele sanatoase si gustoase pe care acest anotimp ni le pune la dispozitie. Dieta de primavara poate fi foarte bogata in nutrienti pentru mama si bebelus daca se aleg alimentele asa cum trebuie. Fie ca le cumparati din piata sau de la magazin, primavara este sezonul in care va puteti bucura de o dieta sanatoasa, variata si gustoasa, datorita unor fructe si legume care sunt de mare ajutor pentru femeia insarcinata.

Iata care este dieta ideala pentru femeile gravide in aceasta perioada:

Capsunile aduc necesarul zilnic de vitamina C

Pe langa faptul ca sunt foarte delicioase, capsunile au calitati deosebite pentru organism, acestea asigurand o cantitate consistenta de vitamina C. Sezonul lor de varf este din aprilie pana in iunie, desi le veti gasi pe rafturi mult timp in cursul anului, insa difera gutul si calitatile lor.

Pentru femeile insarcinate aceste fructe sunt extrem de benefice. Doar o portie contine mai multa vitamina C decat o portocala, in plus, sustine sistemul imunitar si cresterea masei osoase a copilului. De asemenea, regleaza nivelul de fier din organism, necesar pentru a sprijini dezvoltarea fatului.

Sparanghelul este unul dintre cele mai bogate legume in vitamina K

Sparanhelul se gaseste de obicei pe toata durata anului, insa, sezonul de varf al acestuia este in lunile aprilie-mai. Femeia gravida isi poate crea o masa foarte sanatoasa cu ajutorul acestui aliment care se poate consuma crud sau la gratar pentru a nu-si pierde proprietatile.

Dupa cum o spune si subtitlul de mai sus, sparanghelul este extraordinar de bogat in vitamina K, care ajuta la transportarea calciului in tot corpul si ajuta la formarea structurii osoase a fatului. Spre exemplu, o cana de sparanghel ofera mai mult de jumatate din necesarul zilnic de acid folic, care ajuta la prevenirea defectelor de tub neuronal la copii. Trebuie sa tineti cont totusi si de suplimentele de acid folic (daca le luati), pentru a nu depasi doza zilnica recomandata.

Avocado –  o importanta sursa de vitamine B

Desi avocado se poate gasi pe toata durata anului, acestea sunt considerate fructe de primavara. In aceasta perioada a anului acest fruct poate fi combinat cu diferite legume in salata, crescand-i astfel calitatile incontestabile.

De asemenea, avocado contine grasimi mononesaturate, care ajuta la scaderea colesterolului, oferind in acelasi timp nutrientii esentiali  cum ar fi vitaminele din complexul B si acid folic, care sunt necesare pentru dezvoltarea creierului, ochilor, sistemului nervos si tesuturilor grase ale bebelusului.

Sfecla rosie ofera o buna cantitate din necesarul zilnic de acid folic

Sfecla rosie ofera peste 30% din cantitatea de acid folic zilnic de care are nevoie femeia insarcinata pentru sanatatea coloanei vertebrale si a creierului copilului. Sfecla este, de asemenea, o sursa buna de fibre, ajuta la prevenirea constipatiei in timpul sarcinii si de potasiu, care combate oboseala si crampele musculare, care apar de obicei in al treilea trimestru de sarcina.

Spanacul contine doza zilnica de fier care sustine organismul femeii insarcinate

Spanacul poate fi consumat proaspat mai ales acum, primavara. Spanacul crud este extrem de sanatos pentru orice persoana, insa are un rol esential in sustinerea organismului femeii insarcinate.

Fierul este crucial pentru o sarcina sanatoasa, deoarece aportul necesar pentru acest nutrient se dubleaza. Spanacul contine mult fier, care ajuta organismul sa creeze hemoglobina, proteina din celulele rosii din sange care transporta oxigenul la alte celule. Deoarece cantitatea de sange este vitala pentru cresterea fatului in timpul sarcinii, aveti nevoie de mai mult fier pentru a elimina orice complicatie.

 

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *