Masura luata de Germania pentru a reduce afectiunile psihice la copii

Germania a luat o masura cel putin interesanta in ceea ce priveste educarea cat mai corecta a copiilor. La noi in tara astfel de masura ar fi privita, cel putin de catre o parte dintre noi, cu destula neincredere.

In gradinitele din Germania exista un program care priveaza copiii de jucarii, cu scopul de a inventa noi jocuri si de a crea legaturi mai puternice intre ei. De asemenea, scopul acestuia este de a impiedica formarea comportamentelor obsesive. Pe langa Germania, aceasta idee a fost implementata si de catre Austria si Elvetia.

Practic, pe o perioada de la cateva saptamani la cateva luni, copiilor nu li se mai dau jucarii. Mai mult decat atat, educatorii nu se implica in activitatile lor. Scopul este de a observa cum copii reactioneaza in acest mediu. Pentru a nu se plictisi, se vad nevoiti sa-si puna mintea la contributie si sa inventeze noi jocuri pe care sa le practice impreuna.

Prima data s-a incercat implementarea acestui program, in anul 1992, in orasul Pezberg din sudul Germaniei, iar mai apoi s-a raspandit prin toata tara si nu numai, existand tari indepartate precum China care au aratat interes pentru aceasta metoda de educatie.

Dupa cum era de asteptat, proiectul nu a fost lipsit de controverse. In 1997, revista Focus a citat un numar de psihologi care criticau proiectul pentru lipsa de dovezi stiintifice si pentru cauzarea inutila a stresului la copii. Unii psihologi, au numit proiectul ca fiind ‘’o forma de abuz’’, deoarece, spun ei, deprivarea de jucarii duce la sentimentul de nesiguranta si la incapacitatea de a dezvolta demnitatea de sine.

Exista insa studii ulterioare care au indicat faptul ca acei copii care au participat la acest proiect au abilitati mai bune de interactiune sociala, creativitate, empatie si comunicare.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *