Obezitatea copiilor poate fi evitata prin implicarea timpurie a parintilor

Obezitatea la copii reprezinta o problema din ce in ce mai alarmanta, iar statisticile din ultimii ani ne dovedesc acest lucru. Daca in 2009, spre exemplu, 15% dintre copiii romani erau obezi, in 2015 procentul a urcat la 25%, fiind intr-o crestere constanta.

Medicii avertizeaza ca este o grava problema de sanatate si ii indeamna pe parinti sa fie mai atenti la stilul de viata al copiilor. Din pacate sunt multi copii care in loc sa faca miscare in aer liber isi petrec timpul in fata calculatorului sau al televizorului, uneori pana la ore tarzii in noapte. In plus, mananca de la fast-food, beau bauturi carbogazoase si consuma dulciuri fara limita. Asa apare obezitatea si apoi complicatiile acesteia.

Iata cateva sfaturi importante pentru prevenirea obezitatii la copii

In primul rand trebuie sa discutati cu copilul si sa-i oferiti informatii nutritionale, explicandu-i acestuia care sunt dozele zilnice necesare de proteine, lipide, glucide, acizi grasi esentiali, vitamine si minerale. Puteti chiar sa concepeti impreuna tabele si afise pe care sa le lipiti la vedere, in bucatarie, chiar pe frigider. Deciziile luate impreuna sunt cele mai corecte, deoarece copilul se va simti important si nu va inclina spre senzatia ca i se impune ceva.

Micul dejun este foarte important

Micul dejun este esential pentru copil. Astfel, pentru a evita pofta de dulciuri a acestuia, in meniul de dimineata trebuie sa includeti cereale, fructe si lactate. Stiti foarte bine ce importanta majoara au fibrele in organism. Acestea, pe langa faptul ca ajuta la o digestie corecta, ajuta organismul copilului sa se mentina in parametrii optimi.

Limitati dulciurile si prajelile

In primul rand, acest aspect trebuie respectat de catre toata familia. In general copilul isi cultiva educatia nutritionala, si nu numai, in functie de ce vede in sanul familiei. Astfel, este extrem de important sa limitati consumul de bomboane, lactate grase, hamburgerii, chipsurile, prajeli sau carnea grasa.

Activitatea fizica nu trebuie sa lipseasca

La fel de mare importanta pentru copil o are si activitatea fizica. Indemnand-ul la o viata activa de mic, ii oferiti un mare avantaj in viata. Il puteti inscrie la diferite sporturi precum: practicarea artelor martiale, fotbalul, dansul, tenisul de masa, ciclismul, sau pur si simplu puteti iesi la plimbare in aer liber, puteti alerga in parc sau puteti merge cu bicicletele. Important este ca micutului sa-i placa si sa intelega importanta acestor activitati fizice.

Evitati pe cat posibil mancarea de la cantina

Adesea, in locuri precum cantina se servesc mancaruri prea grase si inadecvate gusturilor sale. Este indicat sa-i puneti la pachetel sandvisuri sanatoase si fructe. Daca scoala sau gradinita este foarte aproape de locuinta, puteti sa-i oferiti o masa calda acasa. Aceasta recomandare poate fi mai greu de pus in practica datorita pauzelor scurte ale copilului si mai ales datorita faptului ca multi dintre parinti sunt plecati la serviciu in acest timp. Insa, in unele cazuri se poate pune in practica si aceasta varianta.

Inlocuiti dulciurile si aluaturile cu alternative sanatoase

Aluaturile si dulciurile pot fi inlocuite cu o felie de paine integrala, cateva patratele de ciocolata neagra, o banana, o portocala sau un mar. De asemenea, prajiturile si placintele facute in casa, acolo unde stii exact ce ai pus in ele, sunt o alternativa sanatoasa.

Acordati importanta consumului de lichide

Este important sa va invatati copilul sa consume lichide de fiecare data cand ii cere organismul. Nu trebuie sa va ganditi numai la apa, deoarece lichide contin si fructele, produsele lactate sau supele. Bineinteles ca bauturile racoritoare nu sunt recomandate, deoarece obisnuiesc copilul cu gustul dulce si contin nenumarate calorii.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *